Élelmiszerrel kapcsolatos reklamáció kezelése

2023. március 9., csütörtök

Kérdés

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Őstermelőként értékesítünk mézet és méhészeti termékeket, így méhpempőt is, ami fagyasztást igényel. Már többször előfordult, hogy a vásárlók a fagyasztást igénylő méhpempőt hozták volna vissza (volt hogy a vásárlást követő 1 órán belül) mert túl sokat vásároltak vagy nem erre gondoltak.

Mivel a méhészeti termékek is élelmiszerek, a méhpempő különösen érzékeny, hivatalosan milyen jogszabályra hivatkozhatunk, ha nem minőségi kifogásra hanem téves döntésre hivatkozva akarják visszahozni a terméket?

Nagyon köszönöm a segítségüket,

Üdvözlettel,

Bobonkov Nikolett

Válasz

Kedves Érdeklődő!

Érdemes (szokásos eljárás), hogy vásárlás előtt tájékoztatja a vevőt arról, hogy a terméket fagyasztva tárolta, és kiengedés után mennyi időn belül lehet elfogyasztani, milyen tárolási körülmények között (jelölés része is). Újra fagyasztani nem lehet. Vásárlás/fizetés utáni visszavásárlásra nincs lehetőség. A tájékoztatás még kézzelfoghatóbb, ha ki is van írva az értékesítés helyén.

Természetesen az értékesítőt ez nem mentesíti a felelősség alól, azaz, ha a termék amit értékesít, az romlott. Ebben az esetben felelősséget kell vállalni (adott esetben visszafizetéssel).